torek, 25. december 2012

12 dni božiča

 vesele 
božične 
praznike

Že leta spremljam razna dogajanja povezana z besedno zvezo "12 dni božiča". Ker nisem ne resnično verna, ne strašno razgledana, pa tudi ne zgodovinsko podkovana, sem vse to vedno spremljala nekako zadržano. Kot neko novodobno širjenje nečesa ... sem to sprejela.
Pa je vendar bilo in je še vedno v meni nekakšno drugačno občutenje. Sicer nekako samotno, nerazumljeno ... pa vendar: saj sem tega že nekako vajena, da večinoma hodim po neki svoji poti, malček proč od ostalih.
Ka za ostale nekako že davno mine tistih 12 dni božiča, jih jaz šele nekje globoko v sebi začutim, sprejmem, spustim na plano ... Pri meni se pravzaprav 25. decembra začne 12 dni božiča.
Že v predkrščanski časih so bili dnevi med 25. decembrom in 6. januarjem nekaj posebnega. Ta čas predstavlja razliko med luninim (354 dni) in sončnim (365 dni) letom. Če je 6. januar začetek novega luninega leta, potem se konča 25. decembra z dopolnjenimi dvanajstimi lunarnimi cikli. Potem manjka še dvanajst dni, da se dopolni sončevo leto. Ti dnevi so bili dodani 25. decembru v nordijskih kulturah, da bi lunino leto uskladili z sončevim.
Takšno je moje sprejemanje 12 dni božiča. Dnevi, ki so bili nekoč posvečeni bogovom, človeštvo pa  je bilo v teh dvanajstih dneh sposobno doživeti, izkusiti skupno zavest z višjimi svetovi.
Skozi stoletja so različne cerkve in cerkvene sekte krščanstva spreminjale dejansko tradicijo kot tudi časovne okvirje in njihove interpretacije.  Proti temu ne morem nič. Drugačno gledanje in doživljanje pa mi ostane: šele po adventnem času, ki je čas priprav na praznovanje, prihaja čas praznovanja.
Torej: jaz sem vstopila v 12 božičnih dni, ki se bodo zaključili  na dan sv. treh kraljev. 
Danes je prvi dan božiča.

Ni komentarjev: